fbpx
Pre vyhľadávanie sú vyžadované aspoň 2 znaky

26. marca 2024 Ako sa najväčšia digitálna banka vysporiadala s výkonnostnými problémami v online bankovníctve?

Alanata HotspotDynatraceMonitoringObservability

Slovenská sporiteľňa čelila začiatkom roka 2020 a nástupom pandémie problémom, ktoré boli spojené s pomalými odozvami mobilného a internetového bankingu George, nakoľko záťaž v danej dobe výrazne vzrástla.

DYNATRACE AKO KĽÚČOVÝ NÁSTROJ PRE DIAGNOSTIKU

Internetový banking George s viac ako 1,1 mil. používateľmi mal v špičke viac ako 2 500 unikátnych prihlásení za minútu. Keďže problémy, ktoré negatívne ovplyvňovali klientov banky, nedokázali vtedajšími prostriedkami a nástrojmi odhaliť, rozhodli sa skúsiť nájsť a vyriešiť ich pomocou nástroja Dynatrace.

Lukáš Lang, Performance Test Engineer zo Slovenskej sporiteľne, počas prednášky na konferencii Alanata HotSpot 2023 podrobne popísal zlepšenie služieb po nasadení riešenia Dynatrace.

„Vďaka Dynatrace sme tieto problémy rýchlo odhalili a už v ďalšom mesiaci sme vedeli dodať toľko optimalizácii, že tento výpadok už nenastal,“ hovorí Lang.

OPTIMALIZÁCIA POBOČKOVEJ APLIKÁCIE A ZEFEKTÍVNENIE OBSLUHY

Odstránenie týchto problémov prispelo navyše aj k výraznému zníženiu záťaže na hardvérové prostriedky. Preto sa Slovenská sporiteľňa rozhodla nástroj použiť počas celého vývojového cyklu softvéru, teda aj vo fáze vývoja a testovania.

„Mali sme veľké problémy s tým, že klienti došli na pobočku, kde si chceli založiť účet, pozrieť zostatky alebo vykonať inú operáciu a každé načítanie obrazovky alebo ďalšieho kroku v tom procese mohlo trvať až niekoľko minút. Viete si predstaviť frustráciu klientov, keď prídu na pobočku, aby zistili, koľko majú peňazí na účte a museli tam stráviť 20 minút,“ uviedol Lang. „Slovenská sporiteľňa sa rozhodla tieto problémy riešiť, ale na to sme potrebovali mať nejaký dobrý tool. Voľba padla našťastie na Dynatrace,“ dodáva.

Lukáš Lang zo Slovenskej sporiteľne vyzdvihnuje pozitíva riešenia Dynatrace

Implementáciou riešenia Dynatrace sa im podarilo výrazne zrýchliť aj odozvy hlavnej pobočkovej aplikácie, celkovo zlepšiť obsluhu klientov na pobočkách a následne pokračovať v tomto trende a optimalizácii aplikácií už v čase vývoja. Momentálne Slovenská sporiteľňa používa Dynatrace na desiatkach najdôležitejších aplikáciách vo viac ako piatich prostrediach.

Slovenská sporiteľňa prepojila svoje Dynatrace prostredia aj v rámci Erste Group s kolegami v Rakúsku, keďže časť služieb v rámci bankovej skupiny je spoločných. Táto spolupráca im poskytla komplexný pohľad nad svojimi aplikáciami prostredníctvom jednej platformy a pomohla zefektívniť prevádzku.

PREČO UVAŽOVAŤ NAD DYNATRACE?

Dynatrace je komplexná platforma, ktorá zákazníkom umožňuje:

  • monitorovať a optimalizovať prevádzku aplikácií
  • zlepšovať user experience a spokojnosť používateľov
  • podporiť digitálnu transformáciu organizácie, migráciu na cloud native technológie a zrýchliť inovácie DevOps prístupom
  • zvýšiť bezpečnosť aplikácií a blokovať útoky
  • zlepšiť a zefektívniť vývojový release cyklus aplikácií
  • znížiť chybovosť a počet problémov viditeľných koncovými používateľmi
  • znížiť náklady na prevádzku IT a uvoľniť rozvojové činnosti
  • prejsť z reaktívneho na proaktívny prístup

Pozrite si záznam z Alanata Hotspot: Dynatrace 2023

Chcete poradiť ohľadom nasadenia Dynatrace? Zanechajte nám kontakt.
Chcete poradiť ohľadom nasadenia Dynatrace? Zanechajte nám kontakt.

Mohlo by sa vám páčiť

Všetky novinky